اسناد افتخار, قهرمان ملی

صدای زیبای سردار دلها حاج قاسم سلیمانی “هر خانه یک عکس شهدا “

صدای زیبای سردار دلها حاج قاسم سلیمانی رو با موضوع “هر خانه یک عکس شهدا ” بشنوید:

من معتقد هستم هر ایرانی باید در خانۀ خودش یک عکس شهید داشته باشد، ما نباید راه نور را ببندیم، ما نباید پرده‌ها را بکشیم باید باز کنیم این نور به داخل خانه‌های ما بتابد، این حس تعلق به شهید نباید در یک مجموعۀ مختصر و مشخصی به عنوان خانوادۀ شهید بماند.
اگر اداره‌ای چه خصوصی و چه عمومی و چه دولتی و چه غیردولتی تصویر شهید در داخل ادارۀ خودش نداشته باشد، من می‌گویم این بی‌معرفتی محض است، ما مدیون هستیم، شمال تهران، جنوب تهران، شمال ایران، جنوب ایران، شرق ایران، غرب ایران مدیون شهدا است، کجا چنین اخلاصی پیدا می‌کنید؟ کدام فرزند به این سادگی جانش را برای پدر و مادرش می‌دهد؟! آنها برای ما جان دادند، برای همۀ پدر و مادرهای ایران، برای همۀ خواهرها و برادران ایران، برای همۀ ایرانی‌ها جانشان را دادند.
لذا اگر عرض می‌کنم باید در هر خانۀ ایرانی یک تصویر شهید باشد، این حداقل احترام است به کسانی که جان خودشان را فدای این ملت کردند، شهدا نورند، شهدا مقدس‌اند، همان تقدسی که مقدسات ما در نزد ما دارد، همان تقدس را شهدای ما در دل ما دارند، فکر نکنید خیلی خوب است امامزاده نزدیک خودتان را بسازید اما این شهدا کمتر از امامزاده‌ها نیستند.
سخنرانی سردار دلها در یادواره شهدای ملایر- اول مهرماه 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.